یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

خوانساري خبر داد:

اسکان شرکت هاي دانش بنيان در 6 ماهه نخست امسال در پارک تخصصي ICT

خوانساري

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰


رئيس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به آماده شدن بخشي از زيرساخت هاي پارک تخصصي ICT از امکان اسکان شرکت هاي دانش بنيان در 6 ماهه نخست سال جاري در اين پارک خبر داد.

وايمکس نيوز- محمد خوانسارى رئيس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات در زمينه اقدامات انجام شده اين پژوهشگاه با اشاره به فعاليت درحوزه فناوري هاي نو، افزود: پروژه تدوين نقشه راه اين فناوري ها را در سال گذشته در پژوهشگاه آغاز کرديم.

وي به برنامه ششم توسعه نيز اشاره کرد و گفت: به تدوين و برنامه ريزي در حوزه نقشه راه فناوري نياز داريم تا بتوانيم يک زيست بوم کامل را از فناوري داشته باشيم .

خوانساري اين اقدامات را در راستاي برنامه 5 ساله اين حوزه عنوان کرد و تاکيد داشت: در سال گذشته به جويشگر بومي به عنوان يکي از نيازها و زيرساخت هاي خدمات رساني در شبکه ملي اطلاعات توجه ويژه اي شد.

 وي افزود:  يکي از محوري ترين اقدامات ما در زمينه زيرساخت هاي مراکز داده ، افزايش ابزارهاي زبان فارسي و توسعه زيرساخت هاي ذخيره سازي و خدمات ، جويشگر بومي بود که در اين زمينه به موفقيت هايي هم رسيديم و البته کار در اين حوزه بسيار زياد است و در سال جاري نيز برنامه جدي براي تجاري سازي اين محصول داريم .

رئيس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه اين گفتگو به فعاليت در حوزه ابزارهاي آزمايشگاه تاييد نمونه ارتباطي ، فناوري اطلاعات و امنيتي در پژوهشگاه ارتباطات وفناوري اطلاعات اشاره کرد و افزود : با اين اقدامات زيرساخت هاي لازم براي خدمت رساني پژوهشي به شرکت هاي دانش بنيان فراهم شد.

وي توسعه منابع انساني پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات را يکي ديگر از اقدامات اين پژوهشگاه در سال 95 بيان کرد و تاکيد داشت : با پيگيري جذب هيئت علمي با کيفيت و برجسته در پژوهشگاه ، اميدواريم با افزايش نيروهاي بهره ور توسعه کمي و کيفي پژوهش و بومي سازي فناوري در حوزه فاوا را در اين پژوهشگاه شاهد باشيم.

خوانساري ، ايجاد زيرساخت هاي لازم حقوقي و محيطي براي راه اندازي يک پارک تخصصي تجاري ICT  را يکي ديگر از اقدامات ديگر پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات در سال 95 عنوان کرد و تصريح داشت : بخش عمده اي از زيرساخت هاي اوليه اين پارک تخصصي شکل گرفته است و فضاي فيزيکي مورد نياز تامين شده و در اختيار اين پژوهشگاه قرار گرفته است .

وي تصريح کرد: اميدواريم بتوانيم در 6 ماهه نخست سال جاري شرکت هاي دانش بنياني را که دوره بلوغ خود را طي کرده اند در اين پارک تخصصي ICT اسکان دهيم تا با ايجاد زنجيره اي، شاهد رشد چنين شرکت هايي در تعاملات ملي و بين المللي باشيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو